Wednesday 22 June 2011

Cerita customer

Wah..nampaknya sekarang ni musim hujan..coz hujan sangat lebat kat luar sana, da 2 hari dah! Perghhh sejok weyy..korang tau hape? Bestnye kalau dapat balik landing kat katil kesayanganku ituh..errr

Hari ni aku nak story pasal salah seorang customer aku yang datang tadi! A very friendly person. Btw, she's a teacher, she told me that kawan dia yang promote suruh datang my shop! Ok..first reaction aku, tak sangka kedai ni dah dikenali even keluasannya tak seberapa pon kan! Oke..dia masuk je kedai aku terus fenin tengok tudung bebanyak and after that dia cakap "tudung ni cantek la tapi takde baju warna ni pulak, eh yang ni pon chantek, aiyak tapi saiz M pulok" (dye pakai XL size)...n blablabla....

Adeh mula-mula, aku biar je dia cakap sorang2, so at the same time dia boleh pilih sendiri yang mana dia nak kan and after a while, baru aku menyampuk.. Katanya dia tak pernah pakai tudung jenis twist(pusing) dan tak tau pon ghopenye macam mana. So, aku ajar la how to wear it properly...taruk kerongsang and wuteva. 

Lastly dia jadi ambik 2 helai..itu pon sehelai lagi dia tak puas hati sebab takde colour blue black. Sebelum balik, dia tinggalkan contact no, so that i need to tell her when the new stock come out! Insyaallah...will be next month ya aunty :)


Dan begitulah rutin harian ku, melayan karenah customer yang pelbagai setiap hari, tapi aku puas sebab aku dapat memenuhi kehendak mereka and that's why this business make me fall in love with. 


p/s : Hargai people sebaiknya kerana dia menerima daripada kita yang memberi

No comments:

Post a Comment

Fabulous people said

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...