Sunday 25 December 2011

Ajal maut di tangan Allah..takziah

Hep guys..how's your day going on? Hopefully, eveything is fine..insyaallah


Jam 1 lebih pagi tadi, aku dapat msg yang agak menyedihkan from my close cousin...very sad news. Seriously, time bangun nak pergi kije baru bukak msg tu..! Anyway, before that aku nak ucapkan takziah untuk one of my sedara yg baru kehilangan isteri tercinta yg dikahwini awal tahun ini saat melahirkan anak sulung diorang. Innalillahi wainnailaihiraji'un.. Sekarang baby diorang still 50-50..wish the baby is safe.

Dari apa yang diberitahu, awalnya dia bersalin secara normal, then after doktor lepas jahit, dia mengalami komplikasi pendarahan yang agak kritikal. Difahamkan, hospital swasta tu kekurangan darah untuk menampung. Dalam kes ni, maybe kecuaian pihak hospital untuk menyediakan bekalan darah harus dipersoalkan!!

Jujur aku pun tak berapa rapat sangat dengan sedara aku ni..tapi yang aku tahu wife dia memang lemah lembut, bertudung labuh, dan sopan santun orangnya! Tak kisah la apa pun tapi uollz boleh bayangkan tak betapa mulianya cara dia meninggal dunia? Iaitu saat melahirkan anak.. adakah ia dikira mati syahid?? wallahualam..

Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yg beriman....


p/s : ajal menjemput tak kire masa, tempat & keadaan...

UPDATE : Baby is safe...3.4kg..Thanks Allah

No comments:

Post a Comment

Fabulous people said

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...